Test letnih pnevmatik dimenzij 235/55R17 in 225/40R18 - 2020

  • Objavljeno: 10 March 2020
  • Objavil: AS Špan
Testirane letne pnevmatike 2020

Spodbudno, a z opozorili!

Dimenzija 235/55R17

Najprej dobra novica: vse preskušene pnevmatike v tej dimenziji, ki smo jih preskusili na kolesih Forda Kuge, so se odrezale precej bolj od lanskih “tovornih” pnevmatik na kolesih Volkswagna Multivana. Štiri pnevmatike so dobile oceno zelo priporočljivo oziroma štiri zvezdice, enajst pnevmatik je dobilo priporočljivo oziroma tri zvezdice, le ena pnevmatika pa je dobila oceno ni priporočljivo oziroma eno zvezdico.

Tabela testiranih letnih pnevmatik 2020

Če ostanemo pri primerjavi z lanskim testom, najbolj razveseli dejstvo, da so se letos pnevmatike odrezale precej bolje na mokri cesti. Pri zaviranju na mokrem so pnevmatike v povprečju dosegle celo nekaj boljši rezultat kot referenčna pnevmatika; lani so pnevmatike dosegle le 67 odstotkov rezultata referenčne pnevmatike. Še najbolje si to lahko predstavljamo s primerjavo zavornih razdalj na mokri podlagi med najboljšo in najslabšo pnevmatiko na letošnjem testu: Kumhova pnevmatika Ecsta HS51 je za zaviranje na mokrem asfaltu od hitrosti 80 km/h do 20 km/h rabila 35,8 metra, pnevmatika Maxxis Premitra 5 pa 41 metrov. Razlika ni nezanemarljiva, a tudi najslabša pnevmatika na letošnjem testu se je odrezala bolje od lanskih pnevmatik, med katerimi je imela najslabša lanska pnevmatika zavorno razdaljo več kot 50 metrov.

Tudi pri obrabi, ki vpliva na število kilometrov, ki jih lahko prevozimo z enim kompletom pnevmatik, so se preskušene pnevmatike odrezale dobro. Z Michelinovo pnevmatiko Primacy 4, zmagovalko tokratnega testa, lahko prevozimo 46.700 kilometrov, a tudi pri ostalih treh pnevmatikah, ki so dobile skupno oceno zelo priporočljivo, lahko prevozimo dovolj kilometrov: s Pirellijevo pnevmatiko Cinturato P7 na primer 35.000 ...

Od enajstih pnevmatik s tremi zvezdicami je pet pnevmatik le za las zgrešilo višjo skupno oceno. Pnevmatike Semperit Speed-life 2 SUV, Esa-tecar Spirit PRO, Kleber Dynaxer HP3 in Continental Ecocontact 6 so se zelo dobro odrezale na suhi cesti, manjše slabosti na mokrem pa so preprečile boljšo skupno oceno. Pnevmatike Semperit, Esa-tecar in Kleber so imele na mokrem največ težav z zaviranjem in vodljivostjo, Continentalova in Yokohamina pnevmatika pa sta se slabše odrezali pri prečnem splavanju. Zgolj zaradi tega je Continentalova pnevmatika izpadla iz boja za boljša mesta, saj si sicer zasluži pohvale tudi za majhno porabo goriva in majhno obrabo.
Malce drugačna slika je pri pnevmatikah Hankook Ventus Prime in Kumho Ecsta HS51; ti dve pnevmatiki sta več slabosti pokazali na suhi cesti, še zlasti pri stabilnosti v vožnji, medtem ko sta na mokrem zabeležili dobre rezultate.

Dimenzija 225/40R18

... pnevmatike dimenzije 225/40R18 spadajo v razred ultra zmogljivih pnevmatik, pri katerih kupci pričakujejo več športnosti, boljšo odzivnost in dober oprijem. Štiri pnevmatike so dobile oceno štiri zvezdice oziroma zelo priporočljivo, enajst pnevmatik je dobilo tri zvezdice, ena pa dve zvezdici oziroma priporočilo z omejitvami. Nobene pnevmatike na tokratnem testu ne odsvetujemo, a vseeno si velja podrobneje ogledati rezultate in se odločiti na podlagi lastnih zahtev in meril.

Letne pnevmatike 2020 - test ADAC


Na suhi cesti se je večina preskušenih pnevmatik odrezala v skladu s pričakovanji za pnevmatike s športnim značajem, le Rotallina pnevmatika Setulla S-pace RU01 in Falknova pnevmatika Azenis FK510 sta na suhi cesti pokazali nekaj slabosti. Obe pnevmatiki odlikuje dokaj kratka zavorna razdalja, a imata malce slabšo vodljivost. Ta se še poslabša z dvigom temperature v pnevmatiki, kar se običajno zgodi pri vožnji z višjo hitrostjo. Naši testni vozniki so to zaznali kot poslabšanje natančnosti pri zavijanju in pri tem, da je avto prej začel drseti iz ovinka kot pri ostalih pnevmatikah.

Zelo uravnotežne zmagovalke

Vse štiri pnevmatike z oceno zelo priporočljivo lahko označimo kot zelo uravnotežene. Tako na suhem kot na mokrem ponujajo natančno vodljivost, meje zdrsa pa so pri vseh štirih postavljene zelo visoko. Morda je rezultat malce presenetljiv, a Michelinova pnevmatika Pilot Sport 4 in Continentalova Premiumcontact 6 imata tudi dokaj majhno obrabo. Zanimivo je, da smo pri Continentalovi pnevmatiki, ki se je najbolje odrezala na mokri cesti, izmerili nadpovprečno glasnost, kar pa po našem mnenju ni velika pomanjkljivost. Obema omenjenima pnevmatikama tesno sledita Goodyearova Eagle F1 asymmetric 5 in Maxxisova pnevmatika Victra Sport 5, vse štiri pa si zaslužijo naše priporočilo.

Pnevmatike Nexen N’fera Sport, Sava Intensa UHP2 in Vredestein Ultrac Vorti so le za malo zgrešile boljšo skupno oceno. Dobro so se odrezale na suhi cesti in pri obrabi, a ker niso dobile višje ocene od priporočljivo na mokrem, je takšna tudi skupna ocena. Še največ slabosti so pokazale pri prečnem in vzdolžnem oprijemu oziroma pri vodljivosti, Nexnova pnevmatika pa se je najslabše od preskušenih izkazala tudi pri prečnem splavanju.
Posebno omembo si zasluži Pirellijeva pnevmatika P zero, ki ima od vseh preskušenih pnevmatik daleč najboljše lastnosti na suhi cesti in druge najboljše pri vodljivosti na mokrem. A boljšo skupno oceno sta Pirellijevi pnevmatiki odnesli velika poraba goriva in precejšnja obraba. Ocenjujemo, da je to odlična pnevmatika za vse tiste, ki ne prevozijo veliko kilometrov, želijo pa si športno in zelo oprijemljivo pnevmatiko.

Vir: AMZS