Test letnih pnevmatik 2014 v dimenziji 195/65R15

  • Objavljeno: 26 April 2014
  • Objavil: AS Špan

Avtomobil je lahko še tako zmogljiv, a brez ustreznih pnevmatik bodo njegove lastnosti bistveno slabše, kot so z ustreznimi pnevmatikami. Prav zato je izbira prave pnevmatike še kako pomembna – pa ne samo za zelo zmogljive avtomobile, temveč za vse. Še posebej v kritičnih trenutkih kakovost pnevmatik odloča o tem, ali bo avtomobil ostal na cesti ali bo zletel z nje, bo zavorna pot ustrezno kratka ali bistveno daljša in bo zato prišlo do trka. A odloča tudi, če bo vožnja dovolj tiha ali pa bo hrup izpod pnevmatik preglasil pogovor v potniški kabini ali radio. Kakovost pnevmatik vpliva tudi na porabo goriva, saj nekatere pnevmatike za svoje kotaljenje potrebujejo več energije kot druge.

A uravnoteženosti pnevmatik ni tako enostavno doseči, kot bi morda pričakovali, kajti če konstruktorji izboljšajo eno lastnost, to vpliva na poslabšanje druge lastnosti. Na primer: če izboljšajo lastnosti na mok-rem, to praviloma pripomore k hitrejši obrabi. Prav zato je pomembno, da konstruktorji najdejo uravnoteženost in to seveda na tako visoki ravni, da se pnevmatika lahko primerja s tekmeci na trgu. Z uporabo napredne tehnologije in raznimi dodatki, ki so na voljo, je to lažje doseči. A ob znanju, kako to doseči, so pomembni tudi stroški izdelave pnevmatik, kar seveda tudi vodi k iskanju kompromisov.

195-65-15-letne-2014_0.jpg

Kliknite na stolpec želene pnevmatike in preverite ceno v naši trgovini!

 

V dimenziji 195/65 R 15 V, ki je namenjena srednjevelikim avtom kot so audi A3 in A4, BMW serija 3, citroen C4, ford focus in C-max, honda civic, kia cee’d, mercedes razred A in B, opel astra, peugeot 307 in 308, renault megane, seat leon, škoda octavia, toyota auris, VW golf, smo preskusili 17 pnevmatik. Sedem jih je dobilo oceno dobro – zelo priporočljivo, osem jih je dobilo oceno zadovoljivo – priporočljivo, ena pnevmatika je dobila oceno pomanjkljivo – priporočljivo z omejitvami, ena pnevmatika pa je dobila oceno slabo in ni priporočljiva.

Z zelo dobro uravnoteženostjo so se izkazale Goodyearova pnevmatika efficient grip performance, Dunlopova sport bluresponse, Hankookova kinergy eco K425, Fuldina ecocontrol HP, Nokianova pnevmatika line, Pirellijeva cinturato P1 verde in pa Vredesteinova pnevmatika sportrac 5. Zaradi lažjih slabosti na mokri cesti so oceno zadovoljivo – priporočljivo dobile pnevmatike semperit speed-life, kumho ecowinG ES01 in michelin energy saver+, pa tudi Yokohamina pnevmatika bluearth, ki pa je tudi med pnevmatikami, ki so oceno zadovoljivo dobile zaradi večje obrabe. Ob Yokohamini pnevmatiki so oceno zadovoljivo zaradi večje obrabe dobili še Bridgestonova pnevmatika turanza T001 in Continentalova pnevmatika contipremiumcontact 5. Oceno zadovoljivo sta dobili še Nexenova pnevmatika N blue HD in pnevmatika high performer sport HS3 zaradi slabših lastnosti na mokri cesti in zaradi večje obrabe, pnevmatika high performer pa tudi zaradi slabših lastnosti na suhi cesti. Pnevmatika apollo alnac 4G je dobila oceno pomanjkljivo zato, ker ni prestala hitrostnega preskusa po merilih našega testa, temveč je prestala le hitrostni preskus po ECE standardu. Prav tako hitrostnega preskusa po merilih našega testa ni prestala pnevmatika federal formoza FD2 – tudi ta ga je prestala le po ECE standardu – oceno slabo pa je dobila zaradi zelo slabih lastnosti na mokri cesti.

Najbolje sta se na suhi cesti izkazali Bridgestonova in Continentalova pnevmatika, zelo blizu so jima tudi pnevmatike znamk Hankook, Pirelli, Vredestein in Michelin. Nakrajšo zavorno pot na suhi cesti je imela Dunlopova pnevmatika sport blueresponse, ki je za zaustavitev potrebovala 7,5 metra krajšo pot kot Federalova pnevmatika, ki je imela najdaljšo zavorno pot na suhi cesti.

Tri petine preskušenih pnevmatik ni imelo slabosti na mokri cesti, a kar pri treh izmed petih najboljših pnevmatik na mokri cesti izdelovalci niso ustrezno rešili ciljnega nasprotja med lastnostmi na mokri cesti in obrabo, zato so te tri pnevmatike zaradi prevelike obrabe dobile nižjo skupno oceno. Gre za Continentalovo, Bridgestonovo in Appolovo pnevmatiko. Da je to ciljno nasprotje rešljivo, dokazuje prvih sedem pnevmatik, ki so dobile skupno oceno dobro oziroma zelo priporočljivo. Najbolje sta se pri reševanju ciljnega nasprotja izkazali Fuldina in Pirellijeva pnevmatika. Šest pnevmatik: Semperitova, Kumhova, Yokohamina, Michelinova, Nexenova in High Performerjeva imajo na mokri cesti lažje slabosti. Zelo slabo pa se je na mokri cesti izkazala Federalova pnevmatika – tako pri oprijemu kot pri splavanju.

Pri porabi goriva smo ugotovili 5 odstotno razliko med najboljšo – Michelinovo – in najslabšo – Pirellijevo – pnevmatiko, kar pomeni približno razliko 3 decilitre goriva na 100 km.

Vir: Motorevija