Test letnih pnevmatik 2015 - ADAC

  • Objavljeno: 18 March 2015
  • Objavil: AS Špan

Po črki slovenskega zakona bo od 15. marca spet dovoljena uporaba letnih pnevmatik.

Vsekakor pa je zimske pnevmatike treba zamenjati z letnimi, saj imajo te poleti bistveno boljše lastnosti tako na suhi kot na mokri cesti. Z našim testom, ki ga opravljamo v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi, smo tudi tokrat preverili lastnosti letnih pnevmatik. Tako smo preverili 16 pnevmatik v dimenziji 185/60 R 14 H, ki jih uporabljajo majhni avtomobili in kar 19 pnevmatik dimenzije 205/55 R 16 V, ki jih uporabljajo avtomobili nižjega srednjega in srednjega razreda. Ugotovili smo, da so razlike med pnevmatikami lahko velike. Podrobneje o tem v nadaljevanju.

Z našimi testi smo že ugotovili, da oznake na pnevmatikah niso zadostne za odločanje o tem, kakšne so lastnosti pnevmatik, saj oznake sporočajo le tri lastnosti pnevmatik, pri čemer le ena lastnost vpliva na varnost (oprijem na mokrem), ostali dve merili pa sta bolj namenjeni varovanju okolja – manjši porabi goriva in manjši hrupnosti, ne vplivata pa na varnost. Na oznake na pnevmatikah se ne gre zanašati, saj imajo izdelovalci pnevmatik različne pristope k označevanju pnevmatik. Nekateri so bolj previdni in pnevmatike označijo z oznakami, ki jih vedno lahko zagovarjajo, spet drugi so bolj pogumni in raje označijo pnevmatiko z boljšo oceno kot s slabšo, pa čeprav so morda v kakovostnem razponu izdelanih pnevmatik lahko tudi pnevmatike, ki ne dosežejo boljše ocene. Prav tako lahko izdelovalci pnevmatik izdelajo pnevmatike z enakim imenom, a z različno kakovostjo: dovolj je že, da malce spremenijo dodatke v gumeni zmesi in lahko pride do razlik. Vse to seveda ne prispeva k preglednosti na trgu in otežuje odločitve kupcev. 

Dimenzija 205/55 R 16 V

Letne_205_55_16.jpg
V dimenziji 205/55 R 16 V smo vzeli pod lupo kar 19 pnevmatik, večino od uveljavljenih izdelovalcev pnevmatik. Pri štirih pnevmatikah smo naredili primerjavo med različico za udobno vožnjo in tako imenovano eko različico, torej med običajnimi pnevmatikami in pnevmatikami, ki jih običajno označujemo z nizkim kotalnim uporom. Želeli smo namreč ugotoviti, kako prilagajanje pnevmatik na majhno porabo goriva vpliva na druge njihove lastnosti, pa tudi, če je poraba goriva res manjša. A o tem nekoliko pozneje, najprej pa poglejmo rezultate testa.

Šest pnevmatik je dobilo oceno dobro za svoje uravnotežene lastnosti. Povsem na vrhu je Michelinova pnevmatika primacy 3, ki se je izkazala z zelo dobrimi lastnostmi na suhi cesti in z najmanjšo obrabo. Goodyearova pnevmatika efficient grip performance se je izkazala z lastnostmi na mokri cesti in s svojo uravnoteženostjo. Continentalova pnevmatika contipremiumcontact 5 je z lastnostmi na suhi cesti enakovredna Michelinovi pnevmatiki, Pirellijeva pnevmatika cinturato P7 blue pa na mokri cesti Goodyearovi pnevmatiki. Na visoki ravni sta tudi Dunlopova pnevmatika sport bluresponse in pa Bridgestonova pnevmatika turanza T001.

Razlika v porabi goriva je bila 5 odstotkov, kar pomeni 0,3 litra goriva na 100 km. Pri obrabi sta se za najboljši izkazali obe Michelinovi pnevmatiki, ki prevozita približno še enkrat daljšo razdaljo kot Kumhova pnevmatika, ki je imela največjo obrabo.

Dimenzija 185/60 R 14 H

Letne_185_60_14.jpg

V dimenziji 185/60 R 14 H – pnevmatike te dimenzije uporabljajo majhni avtomobili – smo za preskus izbrali pnevmatike, ki imajo najmanj oznako C za oprijem na mokrem. Šest pnevmatik je dobilo oceno dobro, kar pomeni AMZS priporočilo zelo priporočljivo. Osem pnevmatik je dobilo oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo, ena pnevmatika je dobila oceno pomanjkljivo oziroma priporočljivo z omejitvami, ena pnevmatika pa je dobila oceno slabo in ni priporočljiva.

Prvih šest pnevmatik se je izkazalo s svojo uravnoteženostjo pri vseh lastnostih. Prve tri pnevmatike v naši razvrstitvi so dobile povsem enako skupno oceno (računano na prvo decimalko), zato so v tabeli razvrščene po abecednem vrstnem redu. A nekaj razlik je vendarle tudi med najboljšimi pnevmatikami. Na suhi cesti se je najbolje izkazala Goodyearova pnevmatika efficientgrip performance, na mokrem sta malce odstopali Continentalova pnevmatika contipremiumcontact 5 in že omenjena Goodyearova pnevmatika. Ta je imela najkrajšo zavorno pot na mokrem, Continentalova pnevmatika se je izkazala s svojo vodljivostjo na mokrem. Nokianova pnevmatika se je izkazala z uravnoteženimi lastnostmi na visoki ravni, v primerjavi s pnevmatikami z najboljšo skupno oceno pa je izstopala z majhno obrabo. Dunlopova pnevmatika sport bluresponse, Vredesteinova pnevmatika sportrac 5 in Hankookova pnevmatika kinergy eco K425 so se tudi izkazale s svojo uravnoteženostjo.

In sedaj k obljubljeni primerjavi med običajnimi in eko pnevmatikami znamk Bridgestone, Continental, Hankook in Michelin. Bridgestonova pnevmatika ecopia EP001S in Hankookova pnevmatika kinergy eco K425 sta upravičili svojo ekološko oznako, saj je bila njuna poraba goriva za 3 decilitre na 100 km manjša kot pri običajnih pnevmatikah turanza 001 in ventus prime 2. Pri obrabi je le Continentalova pnevmatika contiecocontact 5 izkazala precej manjšo obrabo kot pnevmatika contipremiumcontact 5. Precej drugače je pri drugih pnevmatikah. Tako sta obe Michelinovi pnevmatiki imeli približno enako obrabo, prav tako porabo goriva. Zanimivo pa je, da ima nova Michelinova pnevmatika energy saver+ 6,5 mm globok profil, kar je 0,9 mm manj kot ga ima nova pnevmatika michelin primacy 3. Kot rečeno pa to ne vpliva na obrabo, malenkostna razlika je le pri splavanju, saj pnevmatika energy saver+ prej splava. V celoti se je pnevmatika michelin primacy 3 izkazala bistveno bolje kot njena ekološka tekmica iz lastne hiše, še zlasti z boljšim oprijemom na mokrem.

Bridgestonova ekološka pnevmatika ecopia EP001S je edina pnevmatika v dimenziji 205/55 R 16 V, ki ima oznako A tako za oprijem na mokrem kot za porabo goriva. Tudi ta nova pnevmatika ima tanjšo globino kanalov in sicer vsega 6,2 mm. Ecopia EP001S je le malenkostno boljša od sestrske turanze T001 pri porabi goriva, zato pa je pri splavanju med najslabšimi. Bridgestone turanza T001 je tako nedvomno boljša izbira, še zlasti zaradi lastnosti na mokrem. Tudi Hankookova ekološka pnevmatika se je na mokrem izkazala slabše kot njena sestrska običajna pnevmatika, je pa bila poraba goriva pri ekološki pnevmatiki manjša.

Vse to znova dokazuje, da morajo biti pnevmatike uravnotežene v vseh svojih lastnostih, varovanja okolja pa vsekakor ne gre postavljati pred varnost.

 

Vir: Motorevija