Test zimskih pnevmatik za sezono 2014/2015

  • Objavljeno: 15 October 2014
  • Objavil: AS Špan

Vremena ne moremo izbirati, pnevmatike lahko!

Vreme je vse bolj nepredvidljivo: letošnje poletje je bilo zelo deževno, kdo ve, kakšna bo zima. Po slovenskih predpisih naj prvega snega ne bi bilo pred 15. novembrom, a vreme se pač ne ozira na predpise, temveč ima svoje zakonitosti. Prav zato se ne gre zanašati na uradno predpisano obdobje, ko morajo biti avtomobili v Sloveniji opremljeni z zimsko opremo, torej od 15. novembra do 15. marca, kajti zakonodajalec je odgovornost za pravilno opremo prenesel na lastnike oziroma lastnike avtomobilov: če so na cesti zimske razmere, morajo biti avtomobili opremljeni z zimsko opremo – ne glede na datum. Že to je zadosten razlog, da z zimsko opremo svojega avta ne čakate do zadnjega trenutka, temveč zanjo poskrbite pravočasno. Za lažjo odločitev pri izbiri zimskih pnevmatik smo tudi pred letošnjo zimo opravili test 28 zimskih pnevmatik dveh dimenzij. Za vse, ki bi se radi izognili menjavi pnevmatik in želijo uporabljati celoletne pnevmatike, pa smo preskusili tudi štiri celoletne pnevmatike in ugotovili, ali se lahko enakovredno kosajo z zimskimi pnevmatikami.

Dimenzija 175/65R14 - zimske pnevmatike:

Spodaj prikazane so prve štiri pnevmatike na testu. Za celo tabelo kliknite tu.

Test zimskih pnevmatik 2014

V dimenziji 175/65 R 14 hitrostnega razreda T (do 190 km/h), ki je namenjena majhnim avtomobilom kot so ford fiesta (s tem avtom smo opravili naše meritve) in B-max, VW polo, toyota yaris, škoda fabia, renault clio, hyundai i20, fiat 500 in punto, honda civic…, smo preskusili 14 pnevmatik. Med njimi je tudi Savina pnevmatika eskimo S3+, med preskušenimi pnevmatikami pa ni nove Goodyearove pnevmatike ultragrip 9, ker ob začetku našega testiranja še ni bila na voljo. Enako velja tudi za Semperitovo pnevmatiko master-grip 2. Štiri pnevmatike so dobile oceno dobro oziroma zelo priporočljivo zaradi svojih uravnoteženih lastnosti na visoki ravni. Osem pnevmatik je dobilo oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo, dve pnevmatiki pa imata takšne lastnosti, da sta dobili oceno slabo in njune uporabe ne priporočamo.

Najboljšo oceno na našem preskusu je dosegla Continentalova pnevmatika contiwintercontact TS850, ki se je izkazala z najboljšimi lastnostmi na mokri cesti, pri čemer še posebej izstopa zelo pozno splavanje (akvaplaning). Je tudi zelo tiha pnevmatika z najmanjšo notranjo glasnostjo in dolgo dobo uporabe. V tej dimenziji je bila ta pnevmatika prvič na našem testu in je nadomestila dosedanji model TS800. Takoj za njo je Dunlopova pnevmatika winter response 2, ki se je ob vseh ostalih lastnostih na visoki ravni izkazala z najmanjšo porabo goriva in je tudi najtišja pnevmatika. Izstopa tudi s svojimi lastnostmi na snegu, kjer je skupaj s še dvema pnevmatikama (sava eskimo S3+ in fulda kristall montero 3) dosegla najboljšo oceno.
Tretja pnevmatika z oceno dobro je Michelinova pnevmatika alpin A4, ki se je tudi izkazala z uravnoteženim lastnostmi, pred vsemi tekmicami pa je glede obrabe: Michelinova pnevmatika prevozi največ kilometrov.
Četrta pnevmatika z oceno dobro je Firestonova pnevmatika winterhawk 3, ki sicer ni izstopala z nobeno lastnostjo, temveč s svojo uravnoteženostjo na visoki ravni.

Dimenzija 195/65R15 - zimske pnevmatike:

Spodaj prikazane so prve štiri pnevmatike na testu. Za celo tabelo kliknite tu.

Test zimskih pnevmatik 2014 v dimenziji 195/65R15
V dimenziji 195/65 R 15 T (do 190 km/h) smo tudi preskusili 14 različnih pnevmatik. Pnevmatike te dimenzije praviloma uporabljajo avtomobili nižjega razreda kot so VW golf (s tem avtom smo opravili naše meritve) in touran, ford focus, hyundai i30, mazda 3, 5 in 6, mercedes razred A in B, opel astra in zafira, peugeot 308, renault megane, seat leon, škoda octavia, …
Tudi v tej dimenziji so štiri pnevmatike dobile oceno dobro oziroma zelo priporočljivo. Sedem pnevmatik je dobilo oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo, ena pnevmatika oceno pomanjkljivo oziroma priporočljivo z omejitvami, dve pnevmatiki pa sta dobili slabo oceno in njune uporabe ne priporočamo.
Tudi v tej dimenziji se je z uravnoteženimi lastnostmi na najvišji ravni izkazala Continentalova pnevmatika contiwintercontact TS850, pri čemer je najboljše lastnosti med vsemi izkazala na suhi cesti (skupaj s Hankookovo pnevmatiko winter i*cept RS), na snegu (skupaj z Michelinovo pnevmatiko alpin 5), na ledu (skupaj z Michelinovo pnevmatiko alpin 5 in Pirellijevo pnevmatiko snowcontrol serie 3), z najmanjšo porabo goriva (skupaj s Kleberjevo pnevmatiko krisalp HP2) in tudi z najmanjšo obrabo. To najbolje dokazuje, kako dobro znajo strokovnjaki razreševati tradicionalni ciljni nasprotji kot sta poraba goriva in obraba.
Takoj za Continentalovo pnevmatiko se je uvrstila nova Bridgestonova pnevmatika blizzak LM 001, ki se je izkazala z najboljšimi lastnostmi na mokri cesti, zelo dobra je tudi na suhi cesti. Z uravnoteženostjo na visoki ravni, ki jima je prinesla oceno dobro oziroma priporočljivo, sta se izkazali Dunlopova pnevmatika winter sport 4D in pa Semperitova pnevmatika speed grip 2.

Dimenzija 195/65R15 - celoletne pnevmatike:

Spodaj prikazane so prve štiri pnevmatike na testu. Za celo tabelo kliknite tu.

Test celoletnih pnevmatik 2014

Ker celoletne pnevmatike obljubljajo dobre lastnosti skozi celo leto, smo njihove lastnosti na suhi cesti preskusili pri poletnih temperaturah in lastnosti pnevmatik primerjali z lastnostmi letnih pnevmatik.

Od štirih preskušenih pnevmatik sta dve dobili oceno pomanjkljivo, dve pa oceno slabo. Nobena izmed pnevmatik ne ponuja sprejemljivega kompromisa. Pnevmatika falken eruroallseason AS200 je le za lastnosti na suhi cesti dobila oceno dobro, na drugih področjih pa so njene lastnosti slabše. Na mokri cesti ji je oceno dobro onemogočilo prehitro splavanje, na ledu ima lažje slabosti, največje slabosti pa ima pri vožnji po zasneženi cesti, kjer je dobila oceno pomanjkljivo. Tudi za svojo gospodarnost, torej za porabo goriva in obrabo, je dobila zgolj oceni zadovoljivo.

Vredesteinova pnevmatika quatrac lite se na ledu lahko meri z zimskimi pnevmatikami, z majhno porabo goriva je dokazala svojo reklamno obljubo, a vendar so na voljo tako zimske kot letne pnevmatike, ki porabijo manj goriva. Njena obraba je dokaj majhna. Slabše se je odrezala na mokrem, kjer je imela težave s prehitrim splavanjem. Na zasneženi cesti ima ta pnevmatika težave predvsem z bočno vodljivostjo, medtem ko se zaradi lamel v svoji tekalni površini bolje izkazuje z vzdolžnim oprijemom. Največ težav pa je imela pnevmatika na suhi cesti, saj se prepozno odzove na voznikovo reakcijo z volanom, zato ta to skuša nadomestiti z dodatnim manevrom z volanom, ki pa povzroči prekrmarjenje, na katerega se mora voznik pravilno odzvati – če ima seveda za to dovolj prostora. Zbirek vseh ocen je zadostoval za skupno oceno pomanjkljivo.

A težav na suhi cesti nima le Hankookova celoletna pnevmatika, temveč tudi na novo razvita Kumhova pnevmatika solus HA31 in pa Uniroyalova pnevmatika z obetavnim imenom allseason expert. Pri obeh pnevmatikah namreč pride pri manevru, ki simulira vožnjo po ovinkasti cesti ali hitro menjavo pasov na avtocesti, do različne reakcije pnevmatik na prednji in zadnji osi, kar povzroči, da avto potrebuje več prostora za svoj manever, kot bi bilo potrebno in to je pri hitri menjavi smeri na večpasovni cesti ali na ozkih ovinkastih cestah lahko nevarno. Zaradi tega sta pnevmatiki dobili oceno pomanjkljivo.

Vir: Motorevija